Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript.
Nie uzyskasz więc dostępu do niektórych jej funkcjonalności.
Aby w pełni cieszyć się używaniem strony Intratel
włącz obsługę JavaScript w swojej przeglądarce.
 
 
 

Zarządzanie relacjami z klientem (CRM)

Systemy Zarządzania Relacjami z Klientami (z ang. Customer Relationship Management - CRM) pozwalają na zarządzanie bezpośrednią interakcją z klientami przedsiębiorstwa. Zastosowane w systemach CRM technologie oraz poziom integracji pozwalają na zbieranie i wykorzystywanie informacji o klientach wewnątrz całego przedsiębiorstwa, dzięki czemu zarządzanie relacjami z klientami staje się bardziej efektywnie.

Do głównych obszarów funkcjonalnych systemów CRM można zaliczyć wsparcie działów sprzedaży, obsługi klienta (w tym działy serwisu) oraz automatyzację marketingu.

Koncepcja CRM zakłada:

  • budowę długotrwałych związków z klientami zastępując wymianę handlową współpracą
  • koncentrację nie na pojedynczej sprzedaży lecz na całości związku z klientem


System CRM gwarantuje dostęp do informacji o kliencie dla wszystkich pracowników firmy, co pozwala na udzielenia pełnej odpowiedzi na każde pytanie klienta, nawet gdy w przedsiębiorstwie występuje duża rotacja wśród pracowników.

CRM to minimalizacja kosztów zdobywania nowych klientów poprzez:

  • Wysoką jakość usług i dbałość o klientów prowadzącą do pozyskania i utrzymania klientów
  • Określenie grup klientów, które chce się pozyskać. Dzięki umiejętności selekcjonowania grup wartościowych klientów nie ma sensu zajmować się klientami, którzy nigdy nie przyniosą firmie zysków. Wiedza ta sprawia, że prowadzone działania są bardziej skuteczne
  • Wsparcie kampanii marketingowych


CRM: właściwa obsługa przed-sprzedażna:

  • Efektywne i trafne poznanie wymagań i preferencji klientów
  • Zwiększenie sprzedaży za pomocą szerokiej oferty produktów towarzyszących i uzupełniających
  • Określenie, które kombinacje produktów i usług będą atrakcyjne dla wybranych klientów


CRM: właściwa obsługa po-sprzedażna:

  • skuteczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny, rozbudowany dzięki dostępowi do bazy wiedzy


Wdrożenie koncepcji CRM daje korzyści na dwóch poziomach:

  • strategicznym
  • większą satysfakcję klientów, mniej skarg, większą lojalność klientów, a w konsekwencji większą sprzedaż
  • operacyjnym
  • zwiększenie efektywności handlowców
  • zwiększenie efektywności kampanii promocyjnych poprzez wyeliminowanie działań nie przynoszących efektów
  • uporządkowanie informacji wewnątrz firmy: jej zbierania i udostępniania
  • natychmiastowy dostęp do wszystkich potrzebnych informacji w celu lepszej obsługi klientów